<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Return to Index  

Wie kan mij helpen: 600mm Rear Idler voor Tiger Late Version ?

October 11 2003 at 1:28 AM
  (Inloggen marcelw)
van IP adres 195.121.29.249

Beste AFV bouwers ik ben momenteel bezig met het bouwen van 1:35 Normandy Diorama met daarop een Late Version Steel Wheel Tiger.
Ik heb workable Tracks van Modelkasten de SK-1 late version gebruikt deze had ik nog liggen, overigens veel werk maar het resultaat is erna, om het model nog tijds/natuurgetrouwer eruit te laten zien zou ik ipv de 700 mm Idler wielen kleinere 600 mm wielen moeten gebruiken hierdoor liggen de tracks horizontaler en dat verschil zie je volgens mij op een schaal van 1:35 toch wel.

Mijn vraag concreet: hoe kom ik aan 2 van deze late version 600 mm rear Idler wielen, heeft iemand toevallig nog een paar overtollige, afgietsels of reserve liggen ???

Wat is de juiste vertaling van Idler (wiel) ??

Respond to this message   
AuthorReply

(no login)
62.238.7.83

Re: Wie kan mij helpen: 600mm Rear Idler voor Tiger Late Version ?

October 11 2003, 12:49 PM 

Ik was gisteren bij De Lancier, en in de doos met afgeprijsde modelletjes zag ik ook een paar oude setjes van Modelkasten (geloof ik) met witmetalen spanwielen voor een Tiger II; aangezien dat mij niet zo interesseerd heb ik er verder niet naar gekeken, maar ik heb zo het vermoeden dat dit precies is waar je naar op zoek bent.

Respond to this message   

(no login)
24.132.196.23

Re: Wie kan mij helpen: 600mm Rear Idler voor Tiger Late Version ?

October 11 2003, 5:18 PM 

Idler is letterlijk vertaald "nietsdoener"....dus het wiel dat niets doet.
Nou lijkt me dat een niet zo juiste uitdrukking want dat wiel is redelijk belangrijk zijnde het "spanwiel" wat de track op spanning zet, spanwiel lijkt me dus de beste vertaling voor idlerwheel.

Groeten,
Hugo

Respond to this message   
Current Topic - Wie kan mij helpen: 600mm Rear Idler voor Tiger Late Version ?
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Return to Index  
Create your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2014 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement  

Bedankt voor Uw bijdrage(n) De Twenot behoudt ten alle tijde het recht om berichten te verwijderen als de inhoud racistisch, fascistisch, kwetsend, niet relevant of simpelweg oervervelend is.
Ook het niet willen opvolgen van de simpele basis regels zal resulteren in het verwijderen van Uw bericht(en)
Alle andere hobby gerichte mail is welkom. Voor vragen, opmerkingen en klachten kunt U contact opnemen met de webmaster via dit email adres: twenot@twenot.nl