<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Return to Index  

Even wat oude koeien...

November 21 2003 at 9:48 PM
Frank Haspels  (no login)
van IP adres 217.120.1.97

Heren,

Ik kom thuis uit Utrecht en mijn pa duwt mij een pagina uit Legerkoerier in mijn handen...
Kijkt en huivert bij het zien van de tekst...

?dc=4675448145363465422

NEEN !...alle opties blijven open voor wat betreft de betekenis van de afkorting, maar ik vind de verklaring in de tekst een stuk logischer dan een rare codering van "bouwjaar" etc...
De Dodge WC-51 heet per TOEVAL ook "Weapons Carrier"...

groetjes Frank

Respond to this message   
AuthorReply
Frank Haspels
(no login)
217.120.1.97

kort supplement...

November 21 2003, 10:07 PM 

Gentlemen,

Het gebied mij toch even te zeggen dat die hele codering (zoals sommigen dat onderschreven toen dit besproken werd) bijna overal genoemd wordt. Dat kan ik ook bevestigen.
Mij valt bijvoorbeeld op dat foto's van dit vehiekel bijna altijd met "DUKW" worden benaamd...en bijna nooit direct met "GMC". Ik vind dat vreemd.
Ik probeer helemaal niet te opperen dat ik het hier bij het rechte eind heb, ...dit is alleen een visuele weergave van "mijn insteek" over de DUKW-kwestie.
Zelfs in het handboek van de DUKW staat deze tekst -zoals die op de foto te vinden is- NIET in.

GOED...maar voordat wij met elkander hier slapeloze nachten van krijgen...

groetjes Frank

Respond to this message   
Frank Haspels
(no login)
217.120.1.97

VREEMDE snuiter eigenlijk...die Frank...

November 21 2003, 10:09 PM 

Respond to this message   
Ronald Kok
(no login)
62.234.4.94

Gelukkig zeg je het zelf Frank :-))))) (n/t)

November 21 2003, 10:11 PM 

.

Respond to this message   
Eric Sikkema
(no login)
213.231.246.29

da's een mooie foto , gelijk even een vraag..

November 21 2003, 10:21 PM 

da's toevallig laat ik nou net zo'n gevaarte op mijn tafel hebben liggen........
Ik ben er zeer druk doende mee het is niet echt een lekker model om te maken met die P.E. uitbreiding.
Maar het lukt.
Ik ben van plan om er twee te gaan maken en nou komt mijn vraag ...

Heeft de Amerikaanse Marine deze ook gebruikt tijdens Overlord ?
En dan bedoel ik zijn ze ook gebruikt in de bekende grijze marine kleur ?
Omdat ik geen boeken heb van dit voertuig doe ik maar even een beroep aan hen die wel een uitgebreidde bibliotheek hebben thuis..
Alle info die ik kon vinden heb ik van het net tot nu toe maar ik kan geen info vinden omtrendt de vraag .
Dus wie kan mij even helpen ?

Alvast heel hartelijk dank

Eric

Respond to this message   
Frank Haspels
(no login)
217.120.1.97

ehm...

November 22 2003, 12:06 AM 

Eric,

Ik ben ZEKER geen alwetende over de Operation Overlord, maar alle foto's die ik in mijn leven gezien heb over de DUKW in het kader van Normandie bavatten GEEN grijze kleur. Naar mijn idee hebben de yankee's deze alleen maar gebruikt tijdens Pacific-scenario's...natuurlijk blijven de echte kenners de voorhand hebben over het echte antwoord...

greetz Frenks

Respond to this message   
Frank Haspels
(no login)
217.120.1.97

de correcte koe...

November 23 2003, 2:46 PM 

Ik heb weer eens verschillende boeken erop nageslagen (waaronder een technical manual en "Bart Vanderveen"), maar ben nu echt overtuigd van het feit dat DUKW NIET staat voor "Detroit United Kaiser Works".
Ik sluit mijn monoloog af door te zeggen dat DUKW wel degelijk een opbouw is van bouwjaar, aandrijving, amfibie etc....

groetjes Frank

Respond to this message   
Frank Haspels
(no login)
217.120.1.97

WAT een saaie toestand hiero soms !!! *pfff*

November 24 2003, 2:04 AM 

.

Respond to this message   

<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Return to Index  
Find more forums on Network54Create your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2017 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement  

Bedankt voor Uw bijdrage(n) De Twenot behoudt ten alle tijde het recht om berichten te verwijderen als de inhoud racistisch, fascistisch, kwetsend, niet relevant of simpelweg oervervelend is.
Ook het niet willen opvolgen van de simpele basis regels zal resulteren in het verwijderen van Uw bericht(en)
Alle andere hobby gerichte mail is welkom. Voor vragen, opmerkingen en klachten kunt U contact opnemen met de webmaster via dit email adres: twenot@twenot.nl