<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Return to Index  

weathering

November 23 2003 at 7:13 PM
  (no login)
van IP adres 62.238.137.21

ik ben met een flakbunker bezig en ik heb de (binnen) muren pantsergrijs geschildert en de buiten-muren ben ik de camo aan het geven van donkergeel, groen en roodbruin, maar kan dit eigenlijk wel???

daarna wil ik de camo ook nog vervagen, want het is al een beetje aan het eind van de oorlog maar hoe doe ik dat en ik heb geen airbrush???

alvast bedankt raoul

Respond to this message   
AuthorReply

(no login)
62.234.5.162

Re: weathering

November 23 2003, 9:52 PM 

Hi Raoul,

De camo kleuren kunnen inderdaad, en het vervagen kan je doen door te drybrushen je weet wel de beruchte platte kwast met heel weinig verf erop

Mischien een optie? zelf nooit gedaan maar mischien dat je iets kan proberen om de kleuren licht op te schuren met staalwol??? zomaar een ideetje vanmij

Gr,
Ronald

Respond to this message   

(no login)
62.238.7.83

Re: weathering

November 24 2003, 12:11 PM 

Duitse bunkers werden inderdaad in camouflagekleuren geschilderd, met grofweg dezelfde kleuren als tanks. Patronen variëerden met de omgeving (een bunker beweegt per slot van rekening niet) dus daarop kun je je ook uitleven. Soms werden er planten en al opgeschilderd.

Wat bedoel je trouwens met de binnenmuren? Als je het interieur van de bunker bedoeld, dan horen deze wit te zijn; heb je het over de "binnenkant" van de eigenlijke Flak-opstelling (dus de muren rondom het kanon), dan denk ik dat deze ook gecamoufleerd waren, maar dat weet ik niet zeker. Panzergrijs lijkt me hoe dan ook een onwaarschijnlijke kleur, omdat het, als de binnenkant niet gecamoufleerd was, waarschijnlijk gewoon blank beton was, en dat is niet zó donkergrijs

Respond to this message   

(no login)
212.123.152.217

wat betreft het panzer grijs aan de binnenkant

November 24 2003, 5:22 PM 

meestal waren ze gewoon blank/ wit van binnen, en
er waren al niet erg veel mogelijkheden om licht binnen te laten, en dus met een panzer grijze muur zou het nog donkerder zijn en moeilijker zijn bvb je wapen te vinden.

om nog een toevoeging te geven aan de bunker beschilderingen; soms waren de bunkers ook zo groot dat de duitsers wisten dat ze echt wel gezien werden door zowel schepen als vliegtuigen, en beschilderde ze zodanig dat het net huizen leken. dus ramen met gordijnen en tuinhekjes zag je veel als beschildering.
had je toch nog een mogelijkheid dat het in de eerste instantie word aangezien als een vredig huis.
ook in normandie is dit toe gepast.

succes en groeten boris bakker

Respond to this message   
Current Topic - weathering
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Return to Index  
Create your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2009 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement  

Bedankt voor Uw bijdrage(n) De Twenot behoudt ten alle tijde het recht om berichten te verwijderen als de inhoud racistisch, fascistisch, kwetsend, niet relevant of simpelweg oervervelend is.
Ook het niet willen opvolgen van de simpele basis regels zal resulteren in het verwijderen van Uw bericht(en)
Alle andere hobby gerichte mail is welkom. Voor vragen, opmerkingen en klachten kunt U contact opnemen met de webmaster via dit email adres: twenot@twenot.nl