Ditt eget forum for alt som er gammelt og grønt.
LET'S O.D. ON O.D.! (Let's overdose on olive drab!)
NB! ALLE INNLEGG SKAL UNDERSKRIVES MED FULLT NAVN. Innlegg som ikke er underskrevet med fullt navn, må påregnes å bli slettet. Ta også gjerne med hvor du bor i landet, kanskje du deler interesse med noen i nærheten!!!
NB! HVis du skal søke i tidligere innlegg, så kan du ikke søke med kun ett eller to tegn (eksempelvis "M6"; bruk "M6-saken" eller lignende).
Fikk min m6 nedklasset og registrert ved Drammen trafikkstasjon rett før jul. Du må ha bilen til EU kontroll og da uten mangler før du viser den. Du må også ringe Volvo Norge (lastebilseksjonen) og få en attest fra Volvo som har overtatt for White som produserte bilene. Den koster 1.800,-. Det du må gjøre er å ta av de fire gummiklossene under lasteplanet, to på hver side av ramma(oppå) noe som framgår av attesten, det vil si tekniske forandringer som gjør at bilen ikke er god for mer enn 6.900 kg(lasteevne utregnes deretter av biltilsynet)
Dette gikk helt greit for meg, veldig fine mennesker i Drammen som var til hjelp og de ikke negative i det heletatt:-)
mvh
am
Nedregistering og og nedklassing går for det samme. Hvis det er for at en ikke har sertifikat for å kjøre denne så ser jeg poenget uten at jeg kan forsvare det.Lovverket er jo sånn bare.
finst det ein kontaktperson på volvo norge som er så våken at han
registrera at nokon spør han om noko?
eg har i løpet av dei åra eg har hatt bilen,sendt inn forespørsel om å få
det dokumentet eg treng 2 el.3 gongar + at eg har ringt til ein kar som sa han skulle sende
det dagen etter...eg har og sendt purring pr.epost,men ingenting skjer.
har jo hatt bilen nokre år no,så det kunne vore fint å få registrert den snart.
alternativet er å selge den til nokon som har kl.2 sertifikat.
dersom nokon er interessert i å kjøpe,er det berre å ringe.
Hvor fikk du isåfall gjort det? Sliter med å finne trafikkstasjoner med folk som har gangsyn, det er visstnok stort rom for tolkninger om hvordan dette skal gjøres....
eg snakka med han karen i volvo norge,og fekk samme svaret som du.
har ikkje kapasitet til å leite etter folk med gangsyn på biltilsynet,så bilen blir nok uregistrert ei stund til.
burde kansje solgt bilen og fått tak i ein litt mindre,det er nok det enklaste.
nei, eg har ikkje gitt opp. eg tek nok turen innom næraste trafikkstasjon,
men med 263 andre ting å bruke tida mi på,så blir nok bilen uregistrert viss
det blir negativt svar der.
kan og legge til at eg sendte forespørsel om nedreg til volvo norge rett etter at eg fekk bilen
for fleire år sidan,men fekk aldri svar,sjøl etter fleire purringar. eg skulle nok ha stått litt meir på den gangen.
...189 andre saker å få ferdig i tillegg til denne M6en. Har fått diagnosen "Manisk prokrastinator" og har startet et nytt prosjekt (nr. 190) som går ut på å få redusert det første tallet til under 100