Niets van dit forum mag zonder toestemming van de beheerders van het forum en/of de schrijvers van de bijdragen worden gekopieerd of anderszins overgenomen.

<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar het overzicht  

smakken???

September 27 2005 at 11:19 PM
Nienke, mv Sander en Jelle 

Hallo,

Mijn zoontje is 2,5 maand oud. Het gaat goed met voeden. Hij komt zo'n 8 keer per dag. Nu valt me op dat hij vooral bij het begin en met name aan de linkerborst ligt te smakken/klakken. Het doet geen pijn bij me, maar het voelt ook niet goed omdat het niet hoort en hij dat ook nooit deed. Ik leg opnieuw aan, maar hij blijft smakken. We hebben ook geen spruw. Hijzelf heeft er volgens mij ook geen last van, want hij drinkt gewoon rustig door. Waardoor zou dit nou komen?

Wat wel opvalt sinds dat hij smakt dat hij veel korter is gaan drinken. Hij drinkt hooguit 5-10 minuten en krijgt 1 borst per keer. Vind ik niet erg lang, maar hij is daarna tevreden en heeft goeie plasluiers. Dus mag ik aannemen dat het vraag en aanbod op elkaar is afgestemd. Kan dat al zo snel na 2,5 maand??

liefs Nienke,

mv Sander (5-3-4)en Jelle (14-7-5)

Respond to this message   
AuthorReply

kan het zijn dat?

September 28 2005, 8:19 AM 

Hoi Nienke,

Babies gaan inderdaad zo rond de 3 maanden ineens sneller drinken, dus wat die tijdsduur van het drinken betreft, daar hoef je je niet zo druk om te maken. Helemaal niet als hij verder goed groeit e.d.

Het is natuurlijk moeilijk om een geluid uit te leggen in woorden.
Je zegt dat het vooral in het begin is, kan dat te maken hebben met je toeschietreflex? Maak je meer melk aan, heb je (een) regeldag(en) gehad? Kan het smakken misschien komen van sneller (gulziger) drinken?

Waarom voelt het niet goed? En op welke manier niet? Lichamelijk niet? Of omdat hij het eerder nooit deed?

Groetjes,
Margriet

Respond to this message   
Nienke mv Sander en Jelle

antwoorden

September 28 2005, 10:12 AM 

Hoi,

Ik denk inderdaad dat hij sneller en effectiever is gaan drinken en maak me daar geen zorgen over. Hij drinkt 's avonds en 's nachts wel veel langer.

Dat smakken gebeurt inderdaad tijdens het toeschietreflex en vlak daarna, denk ik. Het houdt ook wel weer op. Het voelt voor mij niet lekker. Dat gesmak aan een borst. Ik denk dat hij dat ook doet door het snelle drinken. Zo lang het geen pijn doet lijkt me het niet verkeerd. Of wel?

liefs Nienke,

mv Sander (5-3-4)en Jelle (14-7-5)

Respond to this message   

even aanzien

September 28 2005, 10:45 AM 

Zelf zou ik het even aanzien, hij moet er waarschijnlijk zelf ook aan wennen.
Eventueel even kritisch kijken naar of hij goed is aangelegd.

zie bijv. http://www.vbn.borstvoeding.nl/aanleg.html

groetjes,
Margriet

Respond to this message   

even aanzien

September 28 2005, 10:45 AM 

Zelf zou ik het even aanzien, hij moet er waarschijnlijk zelf ook aan wennen.
Eventueel even kritisch kijken naar of hij goed is aangelegd.

zie bijv. http://www.vbn.borstvoeding.nl/aanleg.html

groetjes,
Margriet

Respond to this message   
Current Topic - smakken???
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar het overzicht  
 Copyright © 1999-2014 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement  

Waarschuwing: geef nooit je huisadres, je telefoonnummer of andere persoonlijke gegevens aan iemand!