Niets van dit forum mag zonder toestemming van de beheerders van het forum en/of de schrijvers van de bijdragen worden gekopieerd of anderszins overgenomen.

--

<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar het overzicht  

Onrustig drinken door spruw/ goede ervaringen met lactatiedeskundige?

October 9 2005 at 4:04 PM
Manon 

-
Hai,

Mijn zoontje is nu 5 weken en de bv gaat niet altijd even lekker. We hebben al bijna 4 weken spruw waar we maar niet vanaf komen, de pijn aan mijn tepels valt erg mee maar mijn zoontje drinkt zo vreselijk onrustig, laat steeds los en huilt soms tijdens het drinken.
Ook is het voor mij nooit duidelijk of hij nou genoeg heeft gehad of niet. Hij drinkt soms maar een paar minuten en dan hapt hij al niet meer. 9 van de 10 keer wil hij dan als je hem neerlegt toch wel weer drinken. Wordt er moe van, er zit nooit een duidelijk begin en einde aan de voeding wat ook erg lastig is ivm de spruw medicijnen.

Wil graag een lactatie deskundig inschakelen omdat ik het heel graag wil volhouden. Wat zijn de ervaringen hiermee? En wordt het vergoedt?? (ben ziekenfonds verzekerd via het OZ)

Groetjes, Manon

Respond to this message   
AuthorReply

bah

October 9 2005, 4:08 PM 

Vervelend zeg als zo lang spruw! Heb je al eens met een van de vrijwillersorganisaties gebeld? Misschien hebben zij ook nog tips voor je. Onrustig drinken hoeft niet per se spruw te zijn (misschien wel hoor!).

Lacatatiekundige inschakelen is ook prima. Maaar meestal wordt het niet vergoed, misschien kun je even bellen met je zorgverzekeraar.

Sterkte en beterschap,

Mijntje

---------------
Stel je vragen voortaan op:

http://www.borstvoedingsforum.nl>>

-------------------

--------------
Mijntje mv Syb

Bijna 14 maanden BV!

Respond to this message   

Ja

October 10 2005, 12:15 PM 

Van mijn nichtje heel goeie ervaringen gehoord. (sorry, geen ervaring uit de eerste hand dus).
Zij heeft na 2,5 weken medderen een lactatiekundige ingeschakeld. Het voordeel van een lc is dat zij (of hij) evt. bij je thuis komt, het nadeel is dat je ervoor moet betalen (volgens mij wordt dit niet vergoed).
Maar daar staat tegenover dat als je geen hulp vraagt en de bv uiteindelijk opgeeft, dat je veel meer kosten kwijt bent aan blikvoeding e.d.

Mijn nichtje kreeg te horen dat er een heel ander probleem speelde dan dat zij dacht (het was spruw en niet "teveel" melk), en ze heeft naast uitleg hiervoor ook meteen tips gekregen over andere dingen.

Maar als de kosten toch een probleem zijn, dan kan je toch eerst proberen om te bellen? De telefoonnummers staan hierbovenaan het forum .

Groetjes Miranda,
mv Ilse (02-09-02) & Peter (13-11-03)

Respond to this message   
Current Topic - Onrustig drinken door spruw/ goede ervaringen met lactatiedeskundige?
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar het overzicht  
 Copyright © 1999-2008 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement  

Waarschuwing: geef nooit je huisadres, je telefoonnummer of andere persoonlijke gegevens aan iemand!