Niets van dit forum mag zonder toestemming van de beheerders van het forum en/of de schrijvers van de bijdragen worden gekopieerd of anderszins overgenomen.

--

<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar het overzicht  

groene ontlasting

October 9 2005 at 4:09 PM

-
Mijn baby van bijna 8 maanden heeft al maanden groene ontlasting. Hij leeft nog uitsluitend alleen van bv. Hij groeit goed (9,5 kg) en ontwikkelt goed, geen tekenen van allergie. Toch durf ik niet goed bij te gaan voeden omdat ik bang ben dat die groene ontlasting toch duidt op een beginnende allergie. Rond de 7 maanden heb ik wel geprobeerd om af en toe een hapje groente, fruit of wat brood te geven, maar de ontlasting blijft groen. Het lijkt erop dat het het minste groen is bij brood. Is er iemand die dit ook heeft (gehad) of er meer van weet.
Is er iemand die weet hoe het komt dat ontlasting groen kleurt.
Alvast bedankt voor reacties.
Groetjes Roos

Respond to this message   
AuthorReply
Linda mv Hugo

hier ook hoor

October 9 2005, 7:14 PM 

Hoi Roos,

Mijn zoontje van ruim 6 maanden heeft ook bijna altijd groene ontlasting. We zijn wel gewoon begonnen met bijvoeden en dat was geen probleem. Er komen bij ons ook geen allergieen in de familie voor. Hij eet nu 's ochtend fruit + brood en 's avonds groentes.

Borstvoeding is volledige voeding het eerste jaar, maar ik zou toch wel langzaam gaan beginnen met bijvoeden. Groene onlasting duidt volgens mij echt niet op beginnende allergie.

Ontlasting mag namelijk bij bv alle kleuren hebben van knalgroen (spinazie-kleur) tot mosterdgeel.

Gewoon beginnen met bijvoeden (ga een buurten op het bijvoedingsforum, daar zijn ook veel kenners die je goede tips kunnen geven:
http://www.network54.com/Forum/382080

Groetjes,
Linda

ps. Dit forum wordt binnenkort vervangen door het nieuwe bv-forum. Te bereiken via: wwww.borstvoedingsforum.nl

Respond to this message   
hetty

Re: groene ontlasting

October 13 2005, 12:23 PM 

Mijn zoontje heeft ook regelmatig groene ontlasting. Hij is 3.5 week oud. En voordat hij deze groene ontlasting heeft, heeft hij ook erge krampjes. Volgens mijn kraamverzorgende hebben ze groen ontlasting als ze te veel binnen krijgen of als ze vooral de voormelk en niet de achtermelk binnen krijgen.
Over allergiën weet ik niet zoveel.

Respond to this message   

mijne baby krijgt ook

October 18 2005, 8:26 PM 

ja hoor mijne baby is nu 10 weken en zijn ontlasting is ook heel vaak groen, daar door was ik ook bezorgd maar nu lees ik dat veel babies krijgen dat.

Respond to this message   
Dieuwke

groene ontlasting

October 19 2005, 4:00 PM 

Mijn dochters van 5 maand hebben de laatste paar weken regelmatig groene ontlasting. Mijn andere 3 kinderen hebben het nooit gehad en daarom deed ik navraag bij de Cons. bur. arts. Volgens haar kon het twee dingen betekenen: te weinig voeding binnen krijgen en/ of of agv verkoudheid. Op het KDV heb ik doorgegeven dat ze toch wel 160 tot 180 ml moeten krijgen van de arts en niet de 14--150 die ik per keer kolfde. Ik vul de potjes nu aan zodat er voldoende in zit. Ze zijn nog steeds verkouden dus ik weet niet of het al veel uitmaakt. Ze drinken nu de fles in etappes zeggen ze op het kdv.

Respond to this message   
Current Topic - groene ontlasting
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar het overzicht  
 Copyright © 1999-2008 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement  

Waarschuwing: geef nooit je huisadres, je telefoonnummer of andere persoonlijke gegevens aan iemand!