Niets van dit forum mag zonder toestemming van de beheerders van het forum en/of de schrijvers van de bijdragen worden gekopieerd of anderszins overgenomen.

<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar het overzicht  

werken en kolven (help)

October 9 2005 at 5:34 PM
Elke 

Ik moet maandag beginnen met werken ( oeff vast wennen).
Nou kan ik kolven op de tijden dat mijn zoon normaal ongeveer zou komen, om de 3 uur.
Moet ik dan de borst kolven die aan de beurt is of ook de andere borst erbij?
Meestal geef ik 1 borst en als toetje nog 5 minuten de andere kant. ( Doe ik maar 5 min omdat zoonlief anders wel een uur aan die borst kan blijven drinken jaja enorme nathals).
Verder hoeveel moet ik dan kolven?
Hij is 6 kilo ( 12 weken) en drinkt ongeveer 6 keer op een dag......
Op mijn werk kolf ik dan 3 keer.
Ben zeer benieuwd hoe het gaat, zie er wel een beetje tegenop!
Maar weet dat ik er relaxed mee om moet gaan...
Zou graag wat antwoorden willen, bedankt alvast!

Respond to this message   
AuthorReply
maria

kolven en werken

October 9 2005, 5:49 PM 

Hoi,

Ik ben begonnen met werken toen mijn dochtertje 11 weken was. Voedde haar voor het weggaan en vanaf die tijd kolfde ik om de drie uur. Op het kdv kwam ze na verloop van tijd om de vier uur waardoor ik er een kolfbeurt heb afgehaald. Omdat ik nu niet echt overloop van moedermelk was ik al heel blij als ik een volledige voeding kon kolven. Als ik aan het eind van een werkdag niet genoeg bij elkaar gekolfd had deed ik het 's avonds nog eens een keertje ergens tussendoor. Wat een volledige voeding is bij bv is natuurlijk niet precies te zeggen maar daar heb je een handig rekensommetje voor (zie archief).

Veel plezier met werken en succes met kolven.

Respond to this message   
Linda mv Hugo

allebei kolven

October 9 2005, 7:18 PM 

Je 'moet' (haha je moet natuurlijk helemaal niks) 2 borsten kolven. Dit is beter om je productie op peil te houden. Bovendien kolf je altijd minder dan je kindje eruit zou halen als hij live aan de borst drinkt. Dus je zult het ook wel nodig hebben om 2 borsten te kolven, anders heb je waarschijnlijk niet genoeg opbrengt om de volgende dag mee te geven.

Niet gaan stressen trouwens als je opbrengst de eerste dag te wensen overlaat, weer terug naar werk gaan zorgt bijna altijd voor een dipje in je kolfopbrengt. Je moet gewoon wennen aan het kolven op werk. Bij mij duurde het 2 weken toen was ik gewend.

Tip, neem een lekkere warme trui of vest mee. Dan kan je lekker confortabel zitten. Een tijdschrift om de gedachten af te leiden werkt bij mij ook heel goed. En natuurlijk een foto van je kindje! Eventueel synotcinon spray voor de tsr is ook altijd handig om te hebben.

Oja, met een dubbelzijdige kolf kun je 2 borsten tegelijkertijd kolven, dan kost het je minder tijd.

Groetjes
Linda mv Hugo

ps. Dit forum wordt binnenkort vervangen, het nieuwe bv forum is te bereiken via www.borstvoedingsforum.nl

Respond to this message   
Annemiek79

hoe ik het deed

October 9 2005, 7:46 PM 

hoi,

De eerste keer dat ik zonder mijn zoontje weg ging (toen werkte ik nog niet), heb ik twee keer 2 borsten gekolfd. Met als gevolg dat mijn productie volledig van slag was. Yannick kon er de dag erna niet tegenop drinken en verslikte zich constant. Ik heb altijd al veel melk gehad, Yannick drinkt altijd 1 borst per keer. Toen ik weer ging werken, kolfde ik om de drie uur en dan 1 borst per keer. Zo bleef mijn productie op peil en zat ik de volgende dag niet met overvolle borsten.
Ik denk dat het heel persoonlijk is hoevaak en hoelang je moet kolven. Is ook een kwestie van uitproberen.
Ik wens je heel veel succes met kolven. Ik zag er eerst ook tegenop, maar uiteindelijk is het me erg mee gevallen. Je moet wel zorgen dat je zelf ontspannen bent als je gaat kolven, anders lukt het echt niet.
Succes ermee!

Groetjes Annemiek, mv Sam (22-01-2002) en Yannick (22-02-2005)

Respond to this message   
Current Topic - werken en kolven (help)
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar het overzicht  
 Copyright © 1999-2009 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement  

Waarschuwing: geef nooit je huisadres, je telefoonnummer of andere persoonlijke gegevens aan iemand!