Niets van dit forum mag zonder toestemming van de beheerders van het forum en/of de schrijvers van de bijdragen worden gekopieerd of anderszins overgenomen.

--

<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar het overzicht  

even zeuren hoor......zucht.....

October 9 2005 at 8:59 PM
Marijke 

-
Hoi,

Even zeuren hoor. Heb al een paar weken het gevoel dat het niet lekker loopt met de bv.
Geef nu drie maanden bv aan Quinten. En ik vind het heerlijk en wil ook nog lang niet stoppen. Maar soms....
Hij is nu zo onrustig aan de borst. Hij drinkt niet zoveel naar mijn idee. Hij drinkt ze in ieder geval niet leeg.....Hij heeft al zo'n drie weken donkergroene ontlasting en heb vaak het gevoel dat het terugloopt, de melkproductie dan he........En dan denk ik, waarom drinkt ie nou niet gewoon lekker stevig door, poept ie niet de 'normale' kleur en groeide ie nou maar eens lekker door......Bah. En dan gaat het weer een paar dagen goed, en dan weer minder. Herkennen jullie dat?
Word er zo onzeker van zeg......
Zo, datben ik even kwijt.
Dank je voor het luisteren hoor.

Liefs Marijke

Respond to this message   
AuthorReply
gerda

herkenbaar!

October 9 2005, 9:04 PM 

hi ik moest lachen toewn ik je bericht las!
zo herkenbaar!
gewoon stug doorgaan[als je dat wil] en lekker veel drinken en proberen uit te rusten! hoeveel keer leg je aan op een dag?

Respond to this message   

Daar heb ik ook last van!

October 10 2005, 10:42 AM 

Mijn zoontje is ook 3 maanden oud en sinds een a twee weken is hij bij sommige voedingen erg onrustig hij ligt te draaien en te doen (ook met zijn hoofd als hij aan de borst ligt, au!). Soms heeft hij na 10 minuten al genoeg van borst 1. Ook na het boeren wil hij die niet meer. De tweede borst drinkt hij dan soms wel langer dan 10 minuten. Het helpt ook wel om hem even af te leiden en zijn luier te verschonen of even te spelen.
Misschien is hij wel sneller gaan drinken en krijgt hij ze in 10 minuten leeg. Hij krijgt om de 4 uur voeding en komt niet eerder. Hij is altijd erg tevreden en blij dus ik heb niet het idee dat hij te kort komt. Zolang dat het geval is wil ik van het voeden geen gevecht maken, dan vind hij het misschien niet meer leuk om te eten! Ik ben erg benieuwd hoeveel hij aangekomen is als we eind oktober weer naar het cb moeten.

Respond to this message   
Suze

Daar heb ik ook een vraag over.

October 12 2005, 1:18 PM 

Nu ik jullie berichten lees, heb ik nog meer de behoefte om ook wat te vragen (bedankt trouwens dat jullie de moeite nemen jullie ervaringen te delen; voor mij zo fijn). In ieder geval bij deze het volgende: de BV startte bijzonder goed. Mijn kleine kerel groeide super goed (2 kg in 6 weken). Alsof het 'slagroom' is, zo werd gezegd. Maar de laatste drie weken (vanaf week 5) drinkt de kleine gewoon maar heel even. Slechts 5 tot 7 minuten aan de ene borst en dan na een luier verwisseling dan gaat hij aan de andere borst rommelen (steeds zich van mijn borst afduwen en wat schoppen, soms omdat hij een wind moet laten en dat nog moeilijk lukt).
Hij drinkt zo echt nauwelijks en na zo'n 7 minuten na dit gerommel geef ik het op. Hij is nog niet afgevallen maar ik merk dat mijn productie minder wordt. Ruim een week geleden kreeg ik nog zo'n 125 tot 140 ml uit 1 borst; nu met moeite 100 a 110 ml (dat merk ik bij kolven, wat ik nu doe als voorbereiding op mijn werk en om de productie op gang te houden). Mijn kleine komt zo'n 7 a 8 keer per dag. Alleen als hij weinig slaapt en gaat jengelen uit moeheid, wil hij nog wel lang aan de borst liggen, maar dat is meer uit troost en om in slaap te komen (een ontwikkeling die mij ook niet gezond lijkt als anderen dadelijk moeten helpen met in slaap komen).
Daarnaast, ik weet niet of dit hiermee te maken heeft, slaapt hij slecht in de middag.
MIjn vraag aan jullie is, of jullie dit herkennen. Dit zijn toch geen regeldagen? Maar herkennen jullie dit en moet ik me zorgen maken als de kleine maar zo kort drinkt etc.?

Respond to this message   
anneke

Re: Daar heb ik ook een vraag over.

October 13 2005, 10:17 PM 

Hallo, volgens mij hoef je je niet zo'n zorgen te maken, mijn baby van nu bijna 5 maanden oud drinkt al heel lang maar 5 minuten (in totaal!). Dan heeft ze ze gewoon leeg. 140 ml uit een borst lijkt mij hartstikke veel, ik haal amper 150 uit beide borsten! Maar ze is heel tevreden en groeit ook prima volgens mij. Merk nu ook dat ze, nu de omgeving en vooral grote broer belangrijker is dan drinken, snel afgeleid is, gaat bijten (en daarna lachen) enzo. Zal er wel bij horen, doekje over haar hoofd helpt soms wel of een keer vaker aanleggen (als ze troost nodig heeft). Ik leg tussen de 6 en 8 (soms meer) keer aan, soms maar met een uur er tussen, dat is dan meer troost ofzo. Ideaal toch dat het kan, kun je niet vaak genoeg doen hoor volgens mij. Hoe tevredener ze zijn nu hoe lekker ze in hun vel gaan zitten, lijkt me heel belangrijk ook voor later. En op een gegeven moment hebben ze de borst echt niet meer nodig om in slaap te komen hoor, daar groeien ze ook echt weer uit. Lekker doen!

Respond to this message   
Marleen

Re: Daar heb ik ook een vraag over.

October 14 2005, 9:40 PM 

Bij mij drinkt mijn zoontje al va wk 2 maar 8 minuten aan de eerste borst en ca 5 minuten aan de 2e. Hij groeit goed (kennelijk inderdaad slagroom ipv melk hihi) Mij is verteld dat de samenstelling van de melk ook wordt afgestemd op je kindje, dus als het goed drinkt, groeit en plast zal het wel goed zijn! 140 ml is idd erg veel!

Respond to this message   
Dieuwke

tijdsduur voeden

October 19 2005, 3:49 PM 

Mijn dochters van 5 maand zijn in 5 minuten tonnetje vol. Daarna nemen ze slokjes, kijken meer om zich heen, willen boeren en spugen ze het laatste weer uit. Einde voeding betekent altijd een kleine knauw als ik het niet op tijd merk. Van de borst afduwen betekent echt dat je baby genoeg heeft volgens mij.

Respond to this message   
Suze

Re: tijdsduur voeden

October 23 2005, 8:05 PM 

Beste Anneke, Marleen en Dieuwke,

Enorm bedankt voor jullie moeite om te reageren. Wat is dat fijn! Ik ben helemaal gerustgesteld. Inmiddels ben ik alweer ver gevorderd, al zeg ik het zelf, hihi. Omdat ik al over twee weken moet werken ben ik actiever aan de slag gegaan met kolven (vanaf de 4e week is het goed te oefenen, maar dat deed ik ook maar heel af en toe). De kleine krijgt nu iedere dag van 9 uur tot 1700 uur borstvoeding via de fles, zodat hij en ik kunnen wennen. Hij geniet daar erg van, merkte ik. Maar voor mij, mijn vriend en enkele familieleden ook. Het is heerlijk om lekker met hem op de bank te zitten met een flesje. Mijn kleine nam ook direct meer tijd voor de fles dan voor mijn borst. Hij kijkt wat rond, doet soms even de ogen dicht en valt soms ook in slaap. Maar om circa 1730 uur dan wil hij alleen nog maar aan de borst en dichtbij mama zijn. Dan ga ik ook een uur met hem op bed liggen, zodat hij dicht bij me is en lekker kan knuffelen. Hij valt daarna altijd goed in slaap tot circa 24.00 uur. In de nacht drinkt hij nu heel goed aan de borst (8 a 10 minuten) zonder gerommel. Het is wel een behoorlijke drinker, want hij komt nog steeds 8 keer per dag, maar dat maakt mij helemaal niets uit. Nogmaals bedankt en dat jullie ook maar heel erg mogen genieten van de kleine wondertjes.

Respond to this message   
Current Topic - even zeuren hoor......zucht.....
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar het overzicht  
 Copyright © 1999-2008 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement  

Waarschuwing: geef nooit je huisadres, je telefoonnummer of andere persoonlijke gegevens aan iemand!