--

<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar index  

criminaliteit en allochtone jongeren

November 27 2000 at 11:52 AM
Adviesbureau van Montfoort 

-
Wij zijn gevraagd een plan te maken voor individuele begeleiding van allochtone jongeren die met justitie in aanraking zijn gekomen vanwege een licht strafbaar
feit. Begeleiding richt zich op de jongere (school, werk, vrije tijd, relaties)en hun gezinnen (opvoedingsondersteuning).
Vraag aan het Forum: Hoe zou de begeleiding eruit moeten zien? Wat maakt de kans op succes groter?
Wie moeten erbij worden betrokken (ouders, gezinsleden, vrienden, school, imman)? Zinvolle tips en suggesties zijn welkom!

Respond to this message   
AuthorReply
rasheed

criminaliteit en allochtone jongeren 2

November 27 2000, 11:57 AM 

Het lijkt mij heel belangrijk dat de begeleiding (Marokkaanen?) de jongeren
snapt en andersom.In iedere geval mensen die weten waarover ze praten.Dat maakt
de kans op succes groter denk ik.
Ouders/verzorgers erbij betrekken is ook een punt waaraan gedacht moet worden.
Op die manier leer je ze kennen en dus ook het kind.

Veel succes.

WiSeGuY

criminaliteit en allochtone jongeren 3

November 27 2000, 11:57 AM 

Hallo,

ik wou even melden dat zodra een jongere met justitie in aanraking komt, onmiddelijk een psychologisch rapport moet worden opgesteld van desbetreffende
jongere. Aan de hand daarvan kan vastgesteld worden, voor zover mogelijk, hoe erg het gesteld is met het kind. Dus of er kans is op herhaling in de verdere
toekomst...

Ik ben van mening dat crimineel gedrag te maken heeft met een aangeboren 'afwijking'. Dat het namelijk genetisch bepaald is of het kind braaf en gehoorzaam zal zijn in z'n leven of juist rebels.

Jammergenoeg heb ik niet zo veel tijd anders had ik wel even gemeld wat voor stappen moeten worden ondernomen aan de hand van het rapport, want voor ieder individu is er een andere aanpak nodig.

Ik groet u allen namens A'dam-west mokro's,
WiSeGuY

rasheed

criminaliteit en allochtone jongeren 4

November 27 2000, 12:00 PM 

Wiseguy,

Een psygologisch rapport opstellen lijkt me niet zo'n goed idee.Daarmee maak je de jongeren nog onzekerder dan dat ze al zijn. Met andere woorden, dan denken ze
echt dat er iets niet klopt met hun bovenkamer.
Tevens geef je aan dat crimineel gedrag onder de jongeren te maken heeft met een aangeboren afwijking. Dan wil ik graag weten waar je dat op baseert.

Andere oorzaken van 'jongeren en criminaliteit

November 28 2000, 11:25 AM 

Check ook eens 'Marokkaanse cultuur en criminaliteit' (index) ; een ontnuchterende tekst van een wetenschapper die de manier waarop Marokkaanse gemeenschappen functionneren heeft onderzocht. Ik zou graag eerlijke reacties krijgen op deze tekst (niet bij voorbaat zeggen dat het een racistische tekst is bijvoorbeeld). Lees gewoon de tekst met de nodige openheid en deel mee wat je ervan vindt.
Chokran djazilan.

Soussi-Generaal

Untitled

December 1 2000, 3:03 PM 

Misschien klinkt mijn aanpak wat drastischer in de oren, maar ik denk dat er op geen ander manier iets kan worden geleerd als er niet hardhandig wordt opgetreden. Stuur ze naar een jeugd gevangenis in Marokko. Ik denk dat een merendeel het leven wel weet te waarderen daarna.

Current Topic - criminaliteit en allochtone jongeren  Respond to this message   
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar index  
Find more forums on IndividualsCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2008 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement