Even een reactie op wat je hebt geschreven over wel of niet maagd zijn. Laat ik het anders stellen. Vind jij dat een meisje of jongen zijn sexuele handelingen moet uitstellen tot zijn of haar eerste huwelijk. Vind jij dat de islaam geen zedelijkheid voorschrijft om talloze redenen, ongewenste zwangerschappen, oplopen van geslachtsziekten, sociale problemen die daarbij ontstaan, geen garantie voor trouw bij krijgen van kinderen etc.
Je schrijft dat de islaam bepaalde hadiets heeft die verzonnen zijn door bepaalde mensen. Ik vind dit heel beledigend richting de sahabba en de profeet. En wat heeft sex hebben wanneer je maar wil te maken met moderniteit..ik denk eerder aan achterlijkheid omdat we dan bezig zijn met het botvieren van onze beestachtige instincten. En waarom zou het in de ramadan veplicht zijn om geen sexuele omgangsvormen te hebben met je huwelijkspartner.
Stel dat je het wel eens bent dan is er een andere faysel onder het kopje moeten meisjes als maagd het huwelijk ingaan die de boel aan het verzieken is.
Ik hoop dat jij die faysal niet bent anders ben ik heel teleurgesteld.
Het FEIT dat er duizenden hadiths zijn verzonnen is ook een regelrechte belediging voor de profeet,en nog meer voor God.
Als de profeet wist wat voor leugens er aan hem worden toegeschreven,dan zou hij dat absoluut veroordelen.Net zoals Jezus het zou veroordelen wat de christenen over hem zeggen,en de Joden over Mozes,en ga zo maar door.
Ja,ik vind dat zowel de man als de vrouw als maagd het huwelijk in moeten gaan.Dat is beter voor hen.Maar als dat niet het geval is,wat de redenen ook mogen zijn,dan is het alleen aan God om hen te veroordelen,en dan is het ook nog niet het einde van de wereld.
En ja,ik ben de Faysal die de reactie heeft gegeven onder dat kopje of meisjes voor het huwelijk maagd horen te zijn.
Als je teleurgesteld bent dan is dat jammer voor jou,ik heb niet de verantwoordelijkheid gekregen om jou op te voeden,dus je hoeft niet teleurgesteld te zijn.
Wat ik heb gezegd,dat zijn harde akelige feiten,en een van de redenen waarom je in vele moslimlanden in de rij moet staan voor brood(als die er is),en dat de rechten van moslim-vrouwen (en mannen) in werkelijk massale aantallen worden geschonden.Dat moet stoppen!
Groetjes
Faysal
Cogito
Gelijk
December 15 2000, 1:47 AM
Hoi Faysal,
Ik vind dat je een redelijke kijk hebt op die dingen en duidelijk ziet hoe erg schijnheilig mensen kunnen zijn. Als ik nog steeds moet lezen dat mensen tegen hun wil worden uitgehuwelijkt dan is dat wel iets belangrijkers om je druk over te maken. Veel van al die regeltjes zijn inderdaad verzinselen van de mens en hebben met god niets te maken. Dat wat je zegt over christenen en joden klopt helemaal.
Faysal
Untitled
December 15 2000, 1:53 AM
Cogito,alles komt omdat ik een moslim ben,en God boven alles houd.
Waarom wordt je geen moslim?
hassan
Untitled
December 15 2000, 5:28 PM
Bij gearrangeerde huwelijken zijn er minder echtscheidingen dan bij zelfgekozen huwelijken. Bij gearrangeerde huwelijken verwachten de partners weinig van elkaar, bij zelfgekozen huwelijken valt het achteraf vaak tegen. Zoals Johan Cruyff al zei: elk nadeel hep sen foordeel.
Cogito
Gearrangeerde huwelijken fout
December 15 2000, 6:01 PM
Hassan,
De reden dat bij gedwongen huwelijken, jij noemt ze gearrangeerd, minder scheidingen zijn, komt omdat scheiding bij dat soort huwelijken minder geaccepteerd is door de omgeving die voor zo'n huwelijk heeft gezorgd. In zo'n huwelijk leiden man en vrouw een nogal gescheiden leven. De man is altijd veel vrijer om vreemd te gaan en de vrouw wordt daarbij onderdrukt en heeft dus ook niet de vrijheid om een scheiding aan te vragen. Dit is pure onderdrukking van de vrouw. In dat opzicht is deze handelswijze net zo erg als de westerse manier om de vrouw als lustobject te gebruiken. Westeuropese en VS mannen halen soms hun vrouw uit een catelogus. Ook zo iets vreselijks. Dat zijn vrouwen uit armere landen die hun geluk in het westen willen zoeken. Daarnaast getuigt hetgeen je zegt wel van een erg cynische kijk op het leven. Een oprecht moslim kan zich daar nooit in vinden, denk ik. Als dat wel zo is, dan is er iets goed mis.
Faysal,
Moslim worden is voor mij te moeilijk. Er zijn te veel drempels. Wel begrijp ik je redelijk en ik vind je visie in veel dingen goed. Je bent iemand die nadenkt en met mensen die nadenken, is het altijd mogelijk om tot een vergelijk te komen. Ik moet trouwens zeggen dat ik je talenkennis die je hebt laten zien op die Turkse site indrukwekkend vind.
Rifi
Faisel
December 16 2000, 3:07 AM
Faisel is gewoon een sukkel die denkt kennis te hebben vernomen over de islam en hij denkt dat hij hier dars kan gaan geven. Dan heb je het mooi mis jongen en Cogito kom een keer uit de kont bij hem jou berichtjes laten rare geurtjes achter. (kontworm)
Faysel who the fuck ben jij om te vertellen welke hadiths of welke interpretaties waar zijn vertel mij alleen dat. Sukkel denk je dat je een graad hebt of please ga je rotzooi ergens anders neerzetten.
Waar Faysel is is Cogito de meeloper ook.
Dit moest ik even kwijt
hassan
Untitled
December 16 2000, 2:23 PM
Cogito,
Ik ben het wel met je eens hoor over die gedwongen huwelijken. Maar ik vind je liever als je voortaan niet van alles tussen de regels door leest wat ik niet geschreven heb.
Ik ben helemaal niet voor gedwongen huwelijken, ik heb alleen willen zeggen dat ze vaker bij elkaar blijven. En dat ik daar een verklaring bij geef, wil nog niet zeggen dat ik een cynische kijk op het leven heb! Die verklaring heeft niets te maken met mijn persoonlijke mening. Die verklaring van jou, dat ze langer bij elkaar blijven omdat ze gewoon niet mogen scheiden, wil toch ook niet zeggen dat jij vindt dat mensen niet mogen scheiden...
En dan schrijf je over de Westerse manier om vrouwen als lustobject te gebruiken. Misschien heb ik het mis, maar buikdanseressen komen niet uit het Westen, de harem is een Oosterse uitvinding, het trouwen met meer vrouwen omdat je vindt dat je eerdere vrouwen te oud zijn geworden is in de islam geinstitutionaliseerd, één van de meest hoerige landen ter wereld (zoals een Saoedi het noemde) begint met een M en ligt in Noord-Afrika, lover-boys zijn daar ook overal en de lover-boys in Nederland komen er ook vandaan, en de presentatrice van de Nederlandse Moslim Omroep is een verleidelijk meisje dat onder haar opzettelijk halfafgegleden sluier vol zit met make-up. Vrouwen worden in het Oosten zelfs zodanig als lustobject beschouwd dat vrouwen sluiers moeten dragen omdat de mannen zich anders niet kunnen beheersen. En wie vormen 80% van de bezoekers van de hoerenbuurten in Nederland: juist, ja, de zonen van moslims. In het Westen worden vrouwen gewoon als gelijkwaardige mensen beschouwd, met alle schoonheid en aantrekkelijkheid die ze van de schepper hebben meegekregen en waar zowel mannen als vrouwen van mogen genieten. Dat is heel wat anders dan een lustobject. Het zijn vooral de gefrustreerde zonen van moslims, die nooit geleerd hebben normaal met vrouwen om te gaan, die vrouwen als lustobject beschouwen en hen willen bezitten als een meubelstuk in huis. Een Marokkaan zei mij eens: waarom zou ik een wasmachine kopen, ik heb toch een vrouw waar ik al veel voor betaald heb...
Overigens, lieve Cogito, catalogus schrijf je met twee a's.
Cogito
Voor Hassan
December 17 2000, 12:46 AM
Hassan,
Ik bedoelde het ook wat algemener en niet gericht op jou. Ik ben het helemaal met je eens en ik had nooit gedacht dat een Marokkaan, ik neem aan dat jij dat bent, zo enorm scherp de hypocrisie van de islamitische landen kon beschrijven. Prachtig. Zo goed had ik het niet gekund.
Rifi,
Waarom ik vind dat Faysal in een aantal dingen het juist ziet, is omdat hij ook heeft laten blijken tegen de bovenstaande hypocrisie te zijn en ik vind dat hij een frisse kijk op de dingen heeft.
hassan
lustobjecten
December 17 2000, 3:04 PM
Over lustobjecten gesproken, in de Koran wordt het paradijs vooral beschreven als een lusthof met hoeri's (paradijsvrouwen). Als ik de Koran lees lijken de hoeri's het belangrijkste te zijn in het paradijs. In bijna elke beschrijving van het paradijs worden ze genoemd (wel twaalf keer) en van alles wat er in het paradijs is worden de hoeri's het meest gedetailleerd beschreven. Het zijn maagden, met geronde boezem, toegewijde gezellinnen, liefelijke schoonheden, goed opgesloten in de tentenverblijven, gelijk aan parels, met grote ogen, die hun blikken neerslaan, welke geen mensenkind noch djinn heeft bezoedeld.
Dat is waar het in het moslimparadijs kennelijk vooral om draait, vrouwen. Wat is dat voor een paradijs, een "gaarde waar zij geleund liggen en vragen kunnen om veelvuldig ooft en drank"? Ik begrijp er niets van. De helft van de wereldbevolking bestaat uit vrouwen. Als die in het moslimparadijs komen, wat moeten ze in Godsnaam met al die hoeri's? Waarom beschrijft de Koran niet wat er voor vrouwen in het paradijs is? Is er eigenlijk wel aan vrouwen gedacht bij al die beschrijvingen, vraag ik me af. Misschien dat Faysal het kan vertellen...
Cogito
Briljante vraag!!!!!!!
December 17 2000, 5:43 PM
Hoi Hassan,
Wat een goede vraag is dat. Ik weet dat ook over die 120 maagden. Het draait alleen maar om seks zou je kunnen denken. Een prachtige vraag voor Maghreb.nl Ik kan me helemaal in jouw vraag vinden.
Faysal
Aan Rifi en Hassan
December 18 2000, 12:44 AM
Hallo Rifi
Hou je mond,en ga werk zoeken,of lees eens een boek.
Hassan
Jij bent geen Marokkaan...(wordt vervolgd)
Faysal
Aan Hassan
December 18 2000, 12:53 AM
Ik ben laatst niet zoveel op het net,en als ik er ben is het meestal even om m'n e-mails te lezen.Maar ik zal je op zijn tijd beantwoorden.Ik heb het nogal druk.
Wat ik zo kan herinneren,is dat er een ayah (koranische vers) bestaat,die de gelovige vrouwen in het hiernamaals een gelijksoortige beloning zal geven.En als ik me niet vergis,staan de mensen ook voor de keuze om met hun geliefdes verenigd te worden,als zij dan in het hiernamaals hetzelfde bestemming hebben.
Ik zal de vers wel zo snel mogelijk opzoeken,en hem hier posten.
Hassan,ik weet wat voor bronnen jij aanhaalt om de Islam te bekritiseren,maar weet dit(en ik heb het al een keer eerder gezegd):ze zijn achterhaald.
Waarom discusseer je niet onder je eigen naam?
Tot binnenkort
hassan
Untitled
December 18 2000, 2:01 AM
Faysal, jij weet meer dan ik. Ik wist niet dat ik bronnen aanhaal, ik denk gewoon zelf na. Ik ben niet iemand die als een papagaai klakkeloos overneemt wat anderen zeggen, maar dat had je al gemerkt. Ik ben dan wel geen Hollander, maar ik heb wel het grootste deel van mijn leven in Holland doorgebracht, en nog geen twee jaar in Marokko. En hier ben ik niet tussen Marokkanen groot geworden, zoals jij waarschijnlijk, maar tussen Nederlanders. Bovendien heb ik ouders die niet dom zijn en mij mijn eigen gang lieten gaan.
Uit het feit dat jij denkt dat ik bepaalde bronnen aanhaal blijkt dat andere mensen dezelfde vreemde dingen hebben opgemerkt als ik. En misschien is er een uitleg die voor vrouwen ook iets leuks belooft, maar ik blijf dat gefixeerde op vrouwen tamelijk gefrustreerd vinden. En ik blijf het vreemd vinden dat de koran meer dan tien keer leuke dingen voor mannen belooft en nul keer iets voor vrouwen.
Faysal
Hallo Hassan
December 18 2000, 3:39 AM
Hassan,je bent gewoon een Nederlander,kom er maar voor uit.
Als je (met een slechte intentie)over je afkomst liegt,dan is alles wat je zegt ongeloofwaardig.
Jouw intentie is om onderlinge verdeeldheid te zaaien onder de moslims.De manier hoe jij dat doet,is helemaal afgezaagd,je moet met iets beters komen.1400 jaar polemiek tegen de christenen (en andersgelovigen)heeft ons genoeg stof opgeleverd om ons tegen simpele mensjes zoals jij te verdedigen.En polemieken daargelaten,je hebt overigens te maken met zeer bewuste mensen die de ervenaren zijn van 's werelds millenia oude rijkste culturen,en met jouw soort goedkope praatjes vrijwel onmogelijk zijn te manipuleren.Overigens hebben moslims vaak een erg leergierige en steeds meer kritische geest.
Wat het onderwerp betreft dat je hebt aangehaald,dat is iets geweest waar veel christelijke missionarissen de moslims mee proberen te bedriegen,en onderling verdeeldheid te zaaien.Maar nu is dat uit de tijd.
Zoals je merkt roept God de moslims in de Koran vaak aan met:
"Yaa ayyuhaa al-muslimoun".
Terwijl "muslimoun" het mannelijke variant is van "moslims",en het vrouwelijke,meervoud als "muslimaat" klinkt,moet men in gedachten houden dat in de Arabische grammatica vrouwelijke en mannelijke woorden gezamelijk (zoals bij de omschrijving van een volk,of een groep mensen of dieren) als mannelijk meervoud wordt weergegeven. (masculine plural)
Dus "muslimoun" betekent in deze contexten zowel moslimmannen als moslimvrouwen.
Alleen als de vrouwen specifiek moeten worden aangeduid,dan leest men "muslimaat" of "mu'minaat" (gelovige vrouwen).Dit heeft dan meestal betrekking tot zaken zoals de kuisheidsvoorschriften,die de vrouwen en de mannen even streng dienen na te leven,maar die bij de vrouw wegens de borsten (na de vagina het enige fundamentele uiterlijke verschil tussen het uiterlijk van de man en de vrouw)ietsjes omvangrijker is.
Dus wanneer er iets wordt beloofd aan de "muslimoun" of "mu'minoun",dan heeft dat ook betrekking tot de vrouwen,behalve als het anders wordt aangeduid.Hetzelfde geldt overigens ook andersom.
Hassan,wanneer discusseer je nou met je eigen naam?
Groetjes
Faysal
Faysal
Old MacRifi had a farm,hia hia ho...
December 18 2000, 3:47 AM
Verander je naam,Rifi betekent in het Arabisch niets anders dan plattelandsbewoner...(boer)
Gebruik het woord Tamazigh,en doe je voorouders eer aan.
Wat mijn titel betreft,die heb ik in 2 jaar inshallah,en dan zal ik hem tegen iedereen van jouw soort gebruiken,tot de laatste onwetende onder de moslims verdwenen is.
Jammer zeg...Koning Hassan (moge God zijn ziel zegenen) had meer moeten investeren in het noorden.Dan had je wat onderwijs genoten,en mij tenminste van wat meer inhoudelijke kritiek kunnen voorzien.
Salam
Faysal
Muslimah
Faysal kan het ook wat aardiger.
December 18 2000, 2:05 PM
Salamoe allahi aleika faysal,
Ten eerste had ik het idee dat je zo iets als vrij er maar op los voor dat je trouwt argument gebruikte. Daarin heb ik me vergist waarschijnlijk.
En ja kuisheid is zowel voor de vrouw als de man verplicht. Maar jou vijandige houding snap ik niet.
En ja zij zullen door allah hierop aangesproken worden.
En omdat er geen islamitische condities zijn gecreerd voor onze jongeren, is het straffen niet op hen van toepassing. De juiste informatie omtrent hun religie ontbreekt en dus is het te begrijpen dat men ontspoort en overgaat tot zulke handelingen.
Wanneer er een islm staat gecreerd is waarin welvaart etc de juiste omstandigheden aanwezig zijn. Dan zal het erop los vrijen helemaal niet voorkomen, want men heeft dan een islm opvoeding genoten kortom komt nergens aan tekort. Zo'n samenleving creert een omgeving waarin seks niet centraal is.
Ik wil er wel aan toevoegen dat er nog heel wat revoluties aan te pas moeten komen voordat er misschien 30 % van die uiteindelijke ideaal wordt gerealiseerd. Het is afhankelijk van de inzet en welwillendheid van muslimse mensen om zo dicht mogelijk te komen bij dat ideaal. Een ideaal is niet te realiseren want mensen zijn niet feilloos, maar er dicht in de buurt kan wel mits de mensen dat willen.
Als een persoon dan een wet overtreed dan zal er eerst een reeks van stappen genomen worden alvorens men overgaat tot sancties. Dus een hele procedure.
Jammer faysal van je opmerkingen. Maar goed ..ik had nog een laatste vraag welke ahadiet zijn volgens jou vervalsd. Kun je me concrete voorbeelden geven en ook aangeven waarop je dat baseert.
wa aleikumu salaam fatima
COgito...wat heeft maagdelijkheid met uithuwelijken te maken..en wat heeft dat weer te maken met de islaam ????????? Jij pakt al je vooroordelen en kwakt ze neer op deze forum. Jammer hoor.
Faysal
Hallo muslima
December 18 2000, 4:08 PM
Ik had ooit op dit forum een tig aantal stukjes gegooid over dit onderwerp.Ik heb niet zo een zin om dat allemaal te herhalen.Maar ik kom er nog wel mee.De volgende keer dat ik wat schrijf zal ik een back-up maken (ik save mijn stukjes),zodat wanneer ook deze forum wordt gewist,ik in een minuut al mijn stukjes weer kan posten.
Ik heb op maghreb.nl wat stukjes gepost.Ik zal ze hier ook gaan posten,als ik ze weer vind.
Groetjes!
Faysal
Aan Muslimah
December 18 2000, 4:11 PM
Ik ben vijandig tegen de mensen die dat soort gruwelen begaan die ik heb omschreven.Voel je je aangesproken?
Als jij mij vijandig vindt ten opzichte van jouw Islam,dan betekent het dat jouw Islam niet deugt.Dan ben ik ook jouw vijand.
Stenigen is een gruwel en niet afkomstig van God of de profeet.
Later ga ik hier meer op in'.
Salam
Faysal
Excuses Muslimah
December 18 2000, 4:16 PM
Ik dacht dat ik onder een ander stukje aan het discusseren was.(of een moslimmeisje met een niet moslim mag trouwen)
Dus bovenstaande heeft geen betrekking op jou.
Doei!
hassan
Untitled
December 18 2000, 8:57 PM
Nou Faysal, het wordt steeds mooier. Als er in de koran man staat moet ik dus eigenlijk vrouw lezen. Als dat waar zou zijn, zijn Gods wegen wel erg wonderbaarlijk. Waarom staat er dan niet gewoon mens?
En als ik het goed begrijp worden vrouwen volgens jou in het paradijs beloond met mannelijke maagden met geronde boezems, goed opgesloten in hun tentverblijven, die hun blikken neerslaan. Geloof je het zelf?
En mijn vraag: "waarom in 's hemels naam die enorme fixatie op vrouwen bij de beschrijving van het paradijs" is daarmee nog steeds niet beantwoord.
Je hebt trouwens gelijk, ik ben Nederlander want ik heb een Nederlands paspoort. En ik lieg niet over mijn afkomst. Je moet alleen geen dingen erbij verzinnen die ik nooit geschreven heb. Dat doe je wel want je stopt mensen in vakjes. En als je de naam Hassan ziet denk je meteen dat ik als moslim geboren zou moeten zijn. Of ik nu wel of niet uit Suriname kom mag niets uitmaken voor een discussie over de universele waarheid. Toch?
Faysal
Untitled
December 18 2000, 9:47 PM
Ik ben duidelijk genoeg geweest.
Elke opmerking die jij hier met ons komt delen,laat telkens meer zien hoe onwetend jij bent.
Ik ga daar niet meer op in.
Wat je afkomst betreft,jawel,jij bent geen moslim en ook niet afkomstig uit een moslimland.
Je hebt hier niet met een leek te maken.Jouw soort is erg doorzichtig.
Groetjes
Faysal
hassan
verdeeldheid
December 18 2000, 10:44 PM
O ja, Faysal, je hebt ook nog verzonnen dat ik verdeeldheid zou willen zaaien tussen moslims. Ken je het spreekwoord "zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten"? Niet iedereen is zo slecht als jij hoor!
Dat mag ik eigenlijk niet zeggen, want eigenlijk mag ik je wel. Maar waarom zou ik verdeeldheid willen zaaien tussen moslims? Ik ben geen imperialist zoals jij en het "divide et impera" (verdeel en heers) is dan ook niet mijn lijfspreuk. Ik stel alleen maar veel vragen en ik denk kritisch na. Want kritisch denken is het begin van alle vooruitgang. En het niet kritisch denken is het begin van alle achteruitgang.
Bovendien, verdeeldheid hoeft helemaal niet meer gezaaid te worden want die is er al: er zijn net zoveel interpretaties van de islam als er moslims zijn.
Overigens zag ik dat je alweer crimineel gedrag hebt vertoond. Straks staat de politie voor de tweede keer dank zij jou op de stoep van dit forum. Laat die homo's nou even met rust. Misschien begrijp je het nog niet maar Nederland is een land waar ruimte is voor minderheden. En daarom mogen homo's zichzelf zijn in Nederland en mag jij moslim zijn. Als de Nederlanders net zo totalitair waren als jij was er hier voor jou als moslim geen plaats.
Tot slot: moslims zijn geen ervenaren van de duizenden jaren oude culturen, zoals jij zegt. Ten eerste omdat ervenaren geen Nederlands is (het moet "erfgenamen" zijn, maar dat neem ik je niet kwalijk hoor), en ten tweede omdat ze die culturen niet geërfd hebben maar met het zwaard zich hebben toegeëigend. De wet van de jungle, snap je. Dat is iets anders dan erven.
hassan
hokjesgeest
December 18 2000, 11:03 PM
Faysal, mijn soort (om jouw rascistische en discriminerende terminologie te hanteren) is inderdaad helemaal niet moeilijk te doorzien. Je hoeft niet helderziende te zijn om te weten dat ik geen moslim ben. Heb ik dat ooit beweerd dan?
"Surinamers zijn beter dan Marokkanen" is trouwens nu op TV. Degene die die titel heeft verzonnen dacht zeker aan jou. Gelukkig dat niet alle Marokkanen zo zijn als jij. Vind je ook niet?
Faysal
Untitled
December 19 2000, 12:30 AM
Met "jouw soort" bedoelde ik geen ras....Maar ja...
En dat je vol blijft houden dat de Islam met het zwaard verspreid is laat zien dat er met jou op dit gebied niet gediscusseerd kan worden.
Je stelt vragen zeg je?En je denkt kritisch?Pas dezelfde kritiek maar eens op jezelf toe,en durf eens dat in ogenschouw te nemen waar je niet over durft te denken.Namelijk dat je het wel eens helemaal fout kan hebben.
Je komt hier binnenstormen met klaargestoomde (achterhaalde) vooroordelen,en wanneer jou een antwoord wordt gegeven,blijf je als een starre conservatieveling aan je ideeen vastklampen,alleen maar om je gezicht en je zieke ideeen te blijven willen behouden.
Dit getuigt niet van kritisch denken of enige objectiviteit.
Wat homo's betreft;je inzetten voor de wetenschap en het toejuichen van de uitroeiing van genetische afwijkingen valt niet onder criminaliteit.Misschien wel in een christelijk middeleeuws land.
Wat de verdeeldheid van de moslims betreft,die is dankzij 1 Koran en de sterke bewuste millenia-oude culturen van slechts oppervlakkige aard.Als puntje op paaltje komt,dan offeren er Arabieren,Berbers,Turken,Perzen etc... hun leven met plezier op voor hun broeders en zusters in nood.(Bosnie,Kashmir,Tjetjenie,etc...)
Alle moslims sympathiseren met elkaar,ondanks de ideologische en culturele verschillen.Zij die dat niet doen,nemen de Islam niet serieus,en vormen een minderheid.Nu zijn wij getuige van een massale heropleving van,en hervorming binnen de Islam die haar invloed tot diep in de moslimwereld verspreid.
Wat ervenaren of erfgenamen betreft,wat kan mij dat schelen?Ben ik hier bij 10 voor taal of zo?Maar nu ben ik toch weer wat wijzer he?
Dag Hassan
hassan
puntje BIJ paaltje
December 19 2000, 4:41 AM
Faysal, als alles nu eens anders was dan JIJ denkt?
Als alles anders is dan ik denk verandert er voor mij niet veel. Maar voor jou geldt dat niet. Ik sta open voor allerlei godsdiensten, filosofieën en levensovertuigingen. Als mensen daar gelukkig mee worden, prima. Maar als ik tegenstrijdigheden zie in de overtuigingen, dan kan ik daar helaas weinig aan doen, dan zie ik die. Ik ben geen struisvogel. En als jij mij kan overtuigen dat het eigenlijk geen tegenstrijdigheden zijn, dan ben ik je daarvoor zeer dankbaar.
Maar wist je ook dat dat uitroeien van genetische afwijkingen van jou pas ophoudt als iedereen uitgeroeid is. Iedereen, behalve die ene normale uebermensch die Faysal heet. Faysal, ieder mens heeft wel een afwijking, jij niet in het minst. Als er homo's bestaan, dan heeft god dat kennelijk zo gewild. Wie ben jij om de schepping te gaan verbeteren?
Ken je die uitspraken:
"Ooit een normaal mens gezien? En beviel het?"
en
"Eerst namen ze de joden mee, en we deden niets. Toen namen ze de zigeuners mee, en we deden niets. Toen namen ze de homo's mee, en we deden niets. Toen namen ze alle zwarten mee, en we deden niets. En toen ze uiteindelijk mij mee namen was er niemand meer om mij te helpen".
Faysal
Hassan wilt een koekje?
December 19 2000, 7:13 AM
koppie krauw.....
Sorry hoor,maar daar ga ik niet op in.
Faysal
Untitled
December 19 2000, 9:47 AM
Hassan,
Ik wil me excuus aanbieden op alles. Want nu gaat het echt ver, oke
Maar wat ik ook wil zeggen is dat ik ook cogito tegelijk ben. Sorry
Cogito
Untitled
December 19 2000, 12:52 PM
Hoi Hassan,
Ik vind dat je een goede kijk op de zaak hebt. Als degenen tolerantie eisen voor zichzelf en dat tegelijkertijd een ander niet gunnen, dan zijn ze fout.
Laat je niet omlullen.
Faysal heeft nog niet eens zo'n negatieve kijk op de dingen, maar hij uit zich soms wat arrogant. Ik ken er die veel erger zijn en Faysal is ten minste nog bereid om in te zien dat homo zijn geen keuze is en hij staat volgens mij een wat menselijkere islam voor ontdaan van de bezoedeling van ouderwetse oneerlijke tradities. Maar blijf kritisch, Hassan ;)
hassan
Untitled
December 19 2000, 2:44 PM
Faysal, excuses worden altijd in dank aanvaard. God lost gelukkig alles op.
Maar, Cogito, ik dacht dat ik Faysal ook al eens had horen beweren dat homo's zelf er voor kiezen. Hoe zit dat nou Faysal, is het nu aangeboren of een eigen keuze, die heteroseksualiteit van jou?
En Faysal, ik las dat je niet voor de Mukhabarat werkte. Wel voor de Mossad?
Of ben je gewoon Cogito, maar dan incognito?
Of ben je Hassan Alawi?
Of Mohammed Arkoun (wat vind je van hem)?
Of ben je eigenlijk homo? Want een hetero houdt zich niet zo vreselijk met homo's bezig als jij...
En heeft Nadia je al betaalt voor het antwoord op haar vraag?
Allemaal prangende vragen, Faysal. Jij kan ons uit al deze onzekerheid verlossen.
Soussi-Generaal
Tijd voor de Generaal
December 19 2000, 3:08 PM
Beste Lui,
Faysal, ik moet toegeven dat je in veel gevallen gelijk hebt ook al komt het nogal hard aan bij me. Ik vind het een goed idee om mensen met harde feiten te confronteren want op een andere manier is er volgens mijn niet te leren zeker voor ons Mokro's.
Jouw visie op sommige dingen is de visie van de meeste mensen die hun hersenen gebruiken in plaats van zich te laten misleiden door een stel semi-intellectuelen van TV.
Gegroet,
Faysal
Untitled
December 19 2000, 6:40 PM
Hahahahaha
Jullie Marokkanen zijn echt een leuk volk!
Ik heb mijn excuses niet aangeboden bij Hassan!
Hij meteen helemaal de lucht in gaan zweven...Malloot...
En ik ben Cogito helemaal niet!
En ik ben er niet om niemand te verlossen!
Veel van jouw vragen zijn irrelevant,en anderen zijn al beantwoord.
Ik ga alleen ergens op in,als het zin heeft.
Doei Hassan
malloot
Aan Faysal
December 20 2000, 4:10 AM
De zin van het leven is als je zin hebt om te leven.
Faysal
malloot
December 20 2000, 8:35 PM
Dat is echt mooi gezegd....Waren alle malloten maar zoals jij.
hassan
Untitled
December 20 2000, 9:15 PM
Faysal, wat fantastisch gezegd van je.
Want die malloot, schat, dat ben ik, hassan!
Je had me zelf die nieuwe naam gegeven, weet je nog?
Faysal
Untitled
December 20 2000, 10:20 PM
Nou,waren alle malloten maar net als jij Hassan,dan waren jullie heel wat onschadelijker en herkenbaarder!
moslimparadijs
July 12 2008, 6:21 PM
Waarom genieten de heren moslims allerlei heerlijkheden in het paradijs en komen vrouwen en meisjes in het hele stuk praktisch niet voor?
Graag antwoord daarop
Th.G.Baalman
proef of boodschap aan komt
July 26 2008, 2:46 PM
Steeds wordt gezegd u bent niet ingelogd. Wat moet ik doen om geaccepteerd te worden?
July 26 2008, 2:48 PM
Steeds wordt gezegd u bent niet ingelogd. Wat moet ik doen om geaccepteerd te worden?
July 26 2008, 2:49 PM
Steeds wordt gezegd u bent niet ingelogd. Wat moet ik doen om geaccepteerd te worden? WAt doe ik verkeerd?
July 26 2008, 2:52 PM
Steeds wordt gezegd u bent niet ingelogd. Wat moet ik doen om geaccepteerd te worden? WAt doe ik verkeerd? Gaarne bericht.Th.G.Baalman, theobaalman@ gmail.com
Salomonstempel 3 1241 HS Kortenhoef
Current Topic - Faysal een vraagje aan jouw. Reageer a.u.b