-- Voeg dit forum toe aan je favorieten --

<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar de index  

Zitten macrobioten niet achter de pc?

January 16 2006 at 7:11 PM
  (Inloggen Vuurtoren)
van IP adres 82.157.8.69

Beste mensen,

Het valt me op dat dit forum weinig activiteit vertoont; is het zo dat macrobioten wars zijn van pc's of ligt t aan t forum? Ik ben vreselijk leergierig en benieuwd naar de ervaringen van mensen met de macrobiotiek. Hoe lang volg jij deze levenswijze al? Heeft het je ten goede geholpen of merk je dat je mede door je levensbeschouwing vervreemdt van de samenleving? Hoe pas jij de voeding aan het dagelijkse leven als je fulltime werkt? Ik stik van de vragen. Ik hoop dat er meer leven komt in dit forum, of zijn jullie te yang daarvoor?

groet,

Marjolein

Respond to this message   
AuthorReply

(Inloggen pompoenensoep)
213.46.75.197

Re: Zitten macrobioten niet achter de pc?

July 14 2006, 9:14 PM 

lieve marjolein,

Ik ben een oprechte macrobioot, al mijn hele leven. Maar ook ik maak graag gebruik van de voordelen van deze tijd, zoals het internet. Op deze manier heb ik al menig nieuw en soms zeker ook gewaagd recept bemachtigd.
Marjolein, ik weet natuurlijk niet hoe serieus jij bent, maar met serieuze vragen mag je mij altijd stellen op dit forum. Ik hoop snel van je te horen.

vriendelijke groet, geeske

Respond to this message   
Goiia
(no login)
86.90.104.214

January 18 2007, 9:52 AM 

jammer is dat he? Ik zou ook heel graag ervaringen uitwisselen, aangezien ik het heel moeilijk vind om in mijn eentje macrobiotisch te zijn.

Ik ben vanaf mijn geboorte tot 12e macrobiotisch geweest. Daarna is mijn moeder steeds minder macrobiotisch gaan koken. Ik ben inmiddels 23 en merk dat de macrobiotiek me niet los laat. Vooral als ik ziek ben (zoals ook nu) val ik weer terug op de 'oude' recepten van mijn mama. Het enige waar ik tijdens ziekte behoefte aan heb is misosoep, driejaren thee en ume-sho-kuzu, en afentoe wat rijstepap of wafels. Tijdens de ziekte hou ik dit dus allemaal prima vol. Ik lig tenslotte thuis op bed, en word niet in verleiding gebract door collega's die een koffie verkeerd met me willen drinken... Zodra het gewone leven begint haak ik meestal weer af.

ik denk dat een actief forum me goed zou kunnen helpen m het een keer wel vol te houden

Respond to this message   

(no login)
84.196.25.178

Ik ben nieuw! tolk to me :-) :-)

February 21 2007, 8:14 PM 

Heyla,
Ik zit voor het eerst op dit forum vandaar da ik er nog gene weg mee kan en dus niet weet op wiens vraag ik nu aant antwoorden ben.
Ik las net van iemand dat er weinig actie is op dit forum, awel se, we zullen daar eens wat verandering in brengen! Hoewel ik veel het huis uit ben voor mijn macrobiotische hobby's hatha-yoga en natuurlijk de kookles die me echt enorm vooruit geholpen heeft! Toen ik startte met macrobiotiek, las ik enkel boeken en op het internet, maar ik had geen inspiratie genoeg om alzo mijn hele levenswijze en eetgewoonte te veranderen.
Ik zei dit tegen mijn homeopaat en zij heeft me dan een goed adres gegeven voor de kookles.
Het is een dik half uur à 40 minuten rijden voor mij, maar het is de moeite waard! Ik maak nu mijn eigen broodjes, mijn eigen beleg, verschillende pasta's, ik kook met alle soorten granen en rijst, echt super gevarieerd en echt lekker.
Want dat stak mij zo tegen in die boeken, ik luste bijna niks van wat ik maakte.
Maar zoals daar iemand anders inderdaad zei: in het dagelijkse leven op andere plaatsen dan bij u thuis, is het echt super moeilijk om macrobiotisch te zijn. Geen enkel restaurant, koffiehuis, traiteur of refter of wat dan ook heeft weet van dit bestaan.
En vrienden of collega's weten niet eens waarover je spreekt. En willen het ook niet weten want onbekend is onbemind he. Ik ben nog maar 25 en de meeste leeftijdgenoten zijn niet echt met hun gezondheid bezig en vinden mij 'een rare vogel' Ach ja, dat neem ik erbij want ik voel me natuurlijk super goed als ik grotendeels en lang genoeg eet hoe het hoort. Maar soms door te weinig tijd, door omgeving, door eenvoudigweg de maatschappij geef ik toe en dan duurt het weer even voor die trek naar al dat ongezonde weg is.
Kunnen jullie mij eens zeggen wie jullie zijn en vanwaar jullie zijn en nog wat zaken om eens kennis te maken.
Lieve macrobiotische groetjes van Sigrid

Respond to this message   
liesje
(no login)
85.144.77.149

hoi Siegrid

March 26 2007, 5:45 PM 

waarom praat er niemand tegen je? ik zit zomaar te surfen , en ik zie dat ( ook bij een andere page) niemand antwoordt...
dat moet je toch een eenzaam gevoel geven!!
nu, daarom is hier redding!!
hoi, wat fijn dat je ook macrobiotisch bent gaan eten , weer,
het is moeilijk om helemaal zuyiver macrobiotisch eten vol te houden, maar als basis bevalt t me zeer goed!
zeker als je ziek bent. ik ben zelfs verslaafd aan mijn havermout- rijstepap- ontbijtje, en mijn miso- soepje om 10.30 ( tip: koop een wijde thermoskan bij de kampeerwinkel)
zo'n soepje helpt je door de koffiedip van je collega's heen, en er gaat dan vast iemand vragen wat jij nou eet,
leg t uit, en wie weet heb je even later een collega- macrobioot, ben je gelijk niet meer zo alleen in deze zaak.
hee, ik moet nu eten koken (!) maar als t me lukt dit te verzenden ( ik ben niet zo handig met de compu) en deze site terug te vinden ( idem) mail ik je nog wel weer!
groetjes Liesje

Respond to this message   

(no login)
78.21.124.4

Macro PC

December 16 2007, 9:29 PM 

van een maatschappij vervreemden komt niet door je voeding, maar veeleer door je zelfontplooiing, je wording als mens.
Dat je voeding een belangrijke rol speelt bij die ontwikkeling is duidelijk.

T.
.

Respond to this message   

(Inloggen dirkbaelus)
84.195.131.73

macrobiotiek

January 12 2009, 7:17 PM 

Hallo

'k Ben nu 2 jaar bezig met macrobiotiek. Ik kan er alleen maar zeer positief over zijn. Kijk maar eens op mijn website www.dirkbaelus.be. Hier schrijf ik over mijn ervaringen met macrobiotiek.

Groeten
Dirk

Respond to this message   
Eliane
(no login)
78.20.128.48

June 26 2009, 12:54 PM 

Hallo,
Ik ben 14 j. en dus een tiener ik eet al mijn hele leven macrobiotisch en ga dat ook voortzetten,ikgeloof ook echt in de macrobiotische levensstijl.
Andere kinderen kunnen zich dat niet voorstellen om zonder suiker en vlees te leven maar ik heb daar geen problemen mee, ik was op de pc om recepten voor mijn moeder te zoeken ,wat niet zo simpel is in de macrobiotiek,en toen vond ik dit forum ik ben waarschijnlijk de jongste hier maar het is wel leuk om te weten dat er nog veel meer macrobioten in belgie en nederland zitten.
Tot ziens

Respond to this message   
Current Topic - Zitten macrobioten niet achter de pc?
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar de index  
Find more forums on HealthCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2009 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement