Heyla,
Ik zit voor het eerst op dit forum vandaar da ik er nog gene weg mee kan en dus niet weet op wiens vraag ik nu aant antwoorden ben.
Ik las net van iemand dat er weinig actie is op dit forum, awel se, we zullen daar eens wat verandering in brengen!

Hoewel ik veel het huis uit ben voor mijn macrobiotische hobby's hatha-yoga en natuurlijk de kookles die me echt enorm vooruit geholpen heeft! Toen ik startte met macrobiotiek, las ik enkel boeken en op het internet, maar ik had geen inspiratie genoeg om alzo mijn hele levenswijze en eetgewoonte te veranderen.
Ik zei dit tegen mijn homeopaat en zij heeft me dan een goed adres gegeven voor de kookles.
Het is een dik half uur à 40 minuten rijden voor mij, maar het is de moeite waard! Ik maak nu mijn eigen broodjes, mijn eigen beleg, verschillende pasta's, ik kook met alle soorten granen en rijst, echt super gevarieerd en echt lekker.
Want dat stak mij zo tegen in die boeken, ik luste bijna niks van wat ik maakte.
Maar zoals daar iemand anders inderdaad zei: in het dagelijkse leven op andere plaatsen dan bij u thuis, is het echt super moeilijk om macrobiotisch te zijn. Geen enkel restaurant, koffiehuis, traiteur of refter of wat dan ook heeft weet van dit bestaan.
En vrienden of collega's weten niet eens waarover je spreekt. En willen het ook niet weten want onbekend is onbemind he. Ik ben nog maar 25 en de meeste leeftijdgenoten zijn niet echt met hun gezondheid bezig en vinden mij 'een rare vogel' Ach ja, dat neem ik erbij want ik voel me natuurlijk super goed als ik grotendeels en lang genoeg eet hoe het hoort. Maar soms door te weinig tijd, door omgeving, door eenvoudigweg de maatschappij geef ik toe en dan duurt het weer even voor die trek naar al dat ongezonde weg is.
Kunnen jullie mij eens zeggen wie jullie zijn en vanwaar jullie zijn en nog wat zaken om eens kennis te maken.
Lieve macrobiotische groetjes van Sigrid