moranne (no login) 195.96.114.187 | geen verbod | May 20 2007, 11:20 PM |
Hallo Nina,
Volgens mij mag een macrobioot eigenlijk alles eten,maar is er een leidraad gegeven .En als je die een tijd gebruikt zou je zoveel inzicht en intuitie over voeding verwerven dat je eigenlijk een gewone vrije keuze zou kunnen maken.
Het is een tijd geleden voor dat ik mij er mee bezig hield,maar er was G .Oshawa en tegenwoordig M. Kushi en ongetwijfeld nog anderen die voedingsmiddelen een Yin of Yangwaarde toekennen en is het volgens hen de bedoeling om deze met elkaar in evenwicht tot je te nemen.Je lichamm hoeft minder hard te werken om in balans te blijven als je die twee niet steeds in extreme mate tot je neemt.
Maar het hangt van je yinne of yange conditie af wat voor jouw lichaam extreem zal zijn.
Voor heel veel macrobioten zijn b.v. vlees en suiker te extreem en zal je ze niet gauw in macrobiotische recepten tegenkomen.Daarentegen wordt er wel vis gebruikt.
Alle voedingsmiddelen zijn het liefst onbespoten,komen uit de eigen woonstreek en van het jaargetijde dat heerst.Maar hierop zijn weer vele uitzonderingen doordat ze ook typische oosterse produten gebruiken.
Nou,ik hoop dat je er iets aan hebt.Je kunt natuurlijk naar hun recepten kijken!
Groetjes,
Moranne. | |
|